dinsdag 5 juli 2011

Paaltje

Er staat een paaltje in mijn tuin. 
Het staat scheef. Het is een lief paaltje. Een paaltje met begrip.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Het is grijsbruin. Het is een schoorvoetend paaltje. Een twijfelgeval.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Het is van hout. Van beton. Stevig verankerd in het mulle zand.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Een irritant paaltje. Waar je ook staat je ziet het.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Een lelijk paaltje. Totaal mislukt. Een functieloos uitsteeksel.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Een provocerend paaltje. Met zijn glazige grijns staat het mij uit te lachen.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Een onopvallend ding. Waar je ook loopt je struikelt erover.

Er staat een paaltje in mijn tuin. 
Een pietje-precies. Het volgt mij waar ik ga. Ook als ik de hoek om sla.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Wat is dat voor paaltje? Wat doet dat paaltje in mijn tuin?

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Ik hak het om. Het kreng. Ik schop het voor zijn kop.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Een betweter. Een ongevraagde raadgever. Een debatteur.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Een handelaar. Een eclectisch pragmaticus die niks van alles en alles van niks weet.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Duurzaam hardhout. Een vervuilende betaler. Een eerlijke uitbuiter.

Er staat een paaltje in mijn tuin.
Een agressief paaltje. Een gefrustreerde factotum.

Er staat een paaltje in mijn tuin.

Een biddende valk heeft een haas op de korrel.
De haas vliegt.
Voor het eerst van zijn leven -wat een uitzicht- hangend aan de klauwen van de valk.



_____________________________________________________________
Met dank aan en lees ook:
't Er viel ne keer van Guido Gezelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten